Soll dieses Video einem Bruder hier Posten:
Sheikh Nabil Al-Awadi über die Murjiah und die befolger von Rabee3 al-Madkhalee:
![]()
Selam Aleykum,
Gab es das nicht in deutscher Übersetzung?
The Golden Letter From al-'Allamah Bakr Abu Zaid to Rabee' al-Madkhali
http://www.ahlu-sunnah.com/threads/2...light=madkhali
wsalam
"Die Zeit der Belehrungen ist vorbei. Es gab mal eine ungewöhnliche Epoche, in der der Westen die Welt dominiert hat, sie kolonialisiert, sie kontrolliert hat. Diese Epoche ist jetzt vorbei. Endgültig. Hört endlich auf, uns zu erzählen, wie wir unsere Gesellschaften organisieren sollen!"
(Kishore Mahbubani; Interview im Spiegel)
„Das Problem ist klar: die Fremden müssen verschwinden. Bilden wir eine gemeinsame Front gegen den Unterdrücker und verstärken wir diese Front durch den bewaffneten Kampf.“
(Frantz Fanon; Die Verdammten dieser Erde, S. 112)
"Wenn seine Sprache ein Gewehr ist, nehmt ein Gewehr. Ja, ich sagte, wenn er nur die Sprache eines Gewehrs versteht, nehmt ein Gewehr."
(Malcolm X)
"Only blind people will integrate with the enemy"
(Malcolm X)
Ein Bruder bat mich diese Frage zu Posten:
In the first edition of the book (Dar al-Salafiyya, 1st edition, Kuwait), Rabi’ al-Madkhali says,
رحم الله سيد قطب، لقد نفذ من دراسته إلى عين الحق والصواب، ويجب على الحركات الإسلامية أن تستفيد من هذا التقرير الواعي الذي انتهى إليه سيد قطب عند آخر لحظة من حياته بعد دراسة طويلة واعية، لقد وصل في تقريره هذا إلى عين منهج الأنبياء عليهم الصلاة والسلام
May Allah be merciful with Sayyid Qutb! He reached the exact truth in his study. It is incumbent upon the Islamic movements to benefit from this knowledge-based conclusion which Sayyid Qutb reached towards the end of his life, after a long and deep study. In this conclusion he highlighted the very Manhaj of the prophets – may Allah’s Salah and Salam be upon them! (p. 139)
Rabi’ al-Madkhali endorses Sayyid Qutb’s manhaj:
أما سيد قطب فقد قام بدارسة واعية، ووصل إلى نتيجة صحيحه، وتقدم بنصيحته للأمة وشبابها، إنه لابد من تربية الأمة على العقيدة الصحيحة، ولا بد من الانطلاق بها من هذه القاعدة…
As for Sayyid Qutb, then he produced a comprehensive study in which he reached the right conclusion. He offered the right advice to the Ummah and her youth that the Ummah must be nurtured on the right ‘Aqida, and that it must begin its journey from this point onwards.
Ist Shaykh Rabi' al-Madkhali etwa in wahrheit ein Qutubi?
Bin Baz: http://www.binbaz.org.sa/mat/10678 ist er nun auch ein Qutubi?
![]()
Ein Bruder bat mich folgendes hier her zu Posten:
![]()
Selam Aleykum,
Widerlegung der Shubuhat der Madkhalia & Munafiqin
http://www.ahlu-sunnah.com/threads/2...ight=Madkhalia
Fortsetzung:
"Die Zeit der Belehrungen ist vorbei. Es gab mal eine ungewöhnliche Epoche, in der der Westen die Welt dominiert hat, sie kolonialisiert, sie kontrolliert hat. Diese Epoche ist jetzt vorbei. Endgültig. Hört endlich auf, uns zu erzählen, wie wir unsere Gesellschaften organisieren sollen!"
„Das Problem ist klar: die Fremden müssen verschwinden. Bilden wir eine gemeinsame Front gegen den Unterdrücker und verstärken wir diese Front durch den bewaffneten Kampf.“
"Wenn seine Sprache ein Gewehr ist, nehmt ein Gewehr. Ja, ich sagte, wenn er nur die Sprache eines Gewehrs versteht, nehmt ein Gewehr."
(Malcolm X)
(Malcolm X)
Selam Aleykum,
BodenDerEhre2011
Das ist aus dem Englischen übersetzt, deswegen kann bitte nochmal jemand drüberschaun
Farid al-Maliki sprach zu Rabi'i al-Madkhali:
Warte einen Moment ya Shaikh, ich hörte dich an einem Tag sagen - und Allah, Seine Engel und die ganze Menschheit sind dafür Zeugen - „Shaikh Ibn Baz hat der Salafi-Dawa stark geschadet!“ Ya Shaikh! Wenn ich den Leuten im Königreich von Saudi'a sagen würde „Shaikh Rabi' hat Ibn Baz (verbal) angegriffen“ Wie würdest du darauf reagieren? Würdest du das von mir annehmen??
Shaikh Rabi'i:
Was war meine Absicht? Kanntest du meine Absicht?
Farid al-Maliki:
Ich hatte deine Absicht verstanden, deswegen habe ich es nicht weiter verbreitet! Aber wenn ich weiter gegangen wäre und es verbreitet hätte, was wäre deine Reaktion gewesen?
Rabi'i al-Madkhali:
Hör zu! Hör zu! Was war meine Absicht?
Farid al-Maliki:
Ich kenne deine Absicht ya Shaikh! Ich kenne deine Absicht!
Rabi'i al-Madkhali:
Und was war meine Absicht?
Farid al-Maliki:
Der Shaikh (d.h. Ibn Baz) weiß nicht was vor sich geht!
Rabi'i al-Madkhali:
Sag mir, wie meine Worte ein Tadel waren? Was war meine Absicht?
Farid al-Maliki:
Als du Shaikh AbdulAziz getroffen hast, lobte er Salman und Safar und du wurdest wütend und sagtest diese Worte. Also sage ich der Shaikh war sauer!
Rabi'i al-Madkhali:
Hör zu! Hör zu! Was ich sagte bleibt unter uns! Erwähne das nicht in der Öffentlichkeit!
Farid al-Maliki:
Wallahi, Shaikh...
al-Madkhali unterbricht:
Von dem ersten Mal und dem zweiten Mal, Hör jetzt auf! Schau mich an! Es ist zwischen dir und mir! Du möchtest das die Unterhaltung die zwischen dir und mir stattfindet, zwischen Tarhib und uns, du willst sie jetzt verbreiten, verbreite sie nicht - barakAllahu fik – du solltest mir jetzt zuhören...“
Ich kann kein arabisch, aber wenn diese Videos, was nützen, dann poste dies auch bitteAbdullah Ibn Jibrin über Rabee al Madkhali
Frage: "Es ist bekannt, dass Shaykh Rabee bn Haadee al Madkhali der Shaykh des Jarh wa Tadeel ist. Ich hörte eine Kassette mit dem Titel " Der Standpunkt der Ahlu Sunnah gegen die Bidah". In dieser Kassette warnte er gegen Shaykh Adnan Arour und dies verursachte Aufsehen hier in Algerien. Was ist deine Meinung, oh geehrter Shaykh?"
Antwort: " Rabee al Madkhalis Worte in Jarh wa Tadeel werden nicht akzeptiert, denn er hat Fehler in seinen Büchern, welche demonstrieren, dass er unwissend ist oder zumindest so tut , als wäre er unwissend über den Sachverhalt worüber er redet. Er verfasste Arbeiten, in dennen er viele Rufer, Gelehrte, und berühmte Peronlichkeiten attackiert, und darunter ist auch Adnan Arour, der ein Gelehrter der Ahlu Sunnah ist. Wir wissen nur Gutes von ihm, und wir beanspruchen keine Reinheit(Fehlerlosigkeit in der Religion) für keinen vor Allah. Die Gelehrten legten fest, dass wenn Leute der selben Periode sich gegenseitig attackieren, dieses nicht akzeptiert wird, wenn zwischen ihnen eine Rivalität herrscht, so wie es zwischen Ishaq und Maalik ibn Anas stattfand, (oder) zwischen ibn Hajar und al Aynee und zwischen as Sakhaawee und as Suyuti und noch anderen. Deswegen sollten ihre Aussagen bezüglich einander nicht akzeptiert werden und wir müssten uns um eine Aussöhnung zwischen ihnen bemühen. Und der Erfolg kommt von Allah und Allah weiss es am besten.
Abdullah ibn Abdur Rahman ibn Jibreen
Wer english oder arabisch kann, kann sich in diesem Threat über die Madkhalis schlau machen
Leider ist der Threat nicht sehr geordnet und man muss sich durchkämpfen, aber es gibt viel wissenswertes in dem Threat.
http://forums.islamicawakening.com/f...l-ghiba-13878/
Und diese Seite ist zu empfehlen :
http://madkhalis.com/
Geändert von Mohammed Isa (18.01.2012 um 00:12 Uhr)
(Malcolm X)
(Malcolm X)
Selam Aleykum,
Rabee al-Madkhali: Ibn Jibrîn Has Lost His Religion and Not To Be Counted Amongst The Scholars!
(arabisch)
Kann das jemand übersetzen?
(Malcolm X)
(Malcolm X)
Selam Aleykum,
BodenDerEhre2011
Da die Madhakila, in den Themen, wo wir Meinungsverschiedenheiten haben nicht wirklich antworten können. Und ihre Akida und ihr Manhadj, mitleirweile sogar von den Shayukh der Lajna Dayma widerlegt wurde, versuchen sie wie immer im Thema, Sayyid Qutb zu punkten. Aber sogar in ihrem Lieblingsthema fangen sie an zuschwanken. Das einzige womit sie Punkten können ist das Thema Sayyid Qutb r. oder Wer alles Rabee al Madkhali gelobt hat!!!
Ihre beliebtesten Zitate sind die von Shaykh Uthaymeen r. und Shaykh Albani r. über Sayyid Qutb r.
Wobei jedoch gesagt werden muss, dass keiner der Shayukh die Werke von Sayyid Qutb wirklich durchstudiert hat und das sie sich auf Rabee al Madkhali verlassen. Und es muss gesagt werden, dass sie nicht alle Aussagen dieser Shayukh zusammen nehmen. Aber was ist eigentlich mit den Shayukh die sich mit den Büchern von Sayyid Qutb r. auskennen? Was haben sie über Sayyid Qutb r. geschrieben?
Allamah Hamoud ibn Uqla ash Shuay bee r. schrieb über Sayyid Qutb r. : " The targeting of Sayyid Qutb - rahimahullah - wasn’t just due to his personality, indeed he isn’t the first scholar to commit small mistakes, he has made mistakes that we do not deny. Surely, the goal of his stabbing wasn’t his downfall, he has been sent forward to his Lord and we ask Allah to accept him among the martyrs. Indeed, what still worries his enemies and their followers is his curriculum (minhaj) which they fear will spread amongst the children of the Muslims.
[...]
If they wanted to slander someone, like Sayyid - rahimahullah - who counts as a renewer (Mujaddid) of faith in the door of: All judgements belong to Allah, they tied him to the ways of the Khawaarij and they declared him a disbeliever, using sins and mistakes to do so.
We do not claim that Sayyid - rahimahullah - is free of mistakes, surely he has mistakes whose details have no place in this document. They do not affect his preaching nor his curriculum, similarly to how other scholars have committed mistakes which haven’t discredited their ranks, like for example: Ibn Hajar, an-Nawaawee, Ibn al-Jawzee and Ibn Hazm."
Allamah Abdullah ibn Jibreen r.(Mitglied der Lajna Dayma) sagte:" With this I say, Sayyid Qutb and Hasan al-Banna are among the scholars of the Muslims and among the people of da’wa. Allah has brought benefit by them and through them He has guided many people. They both have efforts [for Islam] which should not be denied."
Allamah Bakr abu Zaid r. (Mitglied der Lajna Daiyma) sagte:"...and I found in his books many good things, a great faith, clear truth, exposing the plans of the enemies of Islam, and some mistakes in the contents and saying some things that I wish he never said. He nullifies lots of these things in other places, and to be perfect is hard. This man was a great writer and a great criticizer, and then he moved towards serving Islam through the great Quran, the noble Sunnah, and the beautiful Seerah. This shaped his attitude regarding the issues of his time. He insisted on his attitude (to continue what he is doing) for the sake of Allah. He also clarified the issues about his past. It was requested from him to write some words of apology, and he said his faithful and famous word, that "I will not use the finger which I raise for shahad’ah (i.e calling to Tawheed) to write something against Tawheed…" or a word close to this."
Fortsetzend will ich Shaykh Abdul Aziz Aal Al Shaykh zitieren und diese Aussage ist, wie eine Ohrfeige für die Madakhila, denn es ist ihr Grossmufti und es muss weh tun von ihm, solche Worte zuhören:" Questioner: Does this mean that you call the students of Sharia who are merely beginners to read his Tafseer?
Abd al-Aziz Aal al-Shaykh: By Allah, I would say that if a student reads it he would surely benefit. The student [speech unclear] If a student reads some passages, because really, some passages in the book are very good. [speech unclear] The errors, I am not saying there are no errors. However, we must be just and balanced and do not misconstrue his words, or think of him in bad light. The man made Jihad, and as you know he was martyred or killed a Shaheed – may Allah have mercy on him. He had written some books with some errors and he retracted them, perhaps because writing the Tafseer of the Quran corrected his earlier methodology. And no doubt, whoever focuses on the Quran and reads it often, it will continue to change him from state to state."
Und als allerletztes paar Aussagen von Allamah Albani r. dessen Worte sie oft benutzen, jedoch leider nur die, welche ihnen in ihr Manhadj passen
Shaykh Albani r. : nachdem er sagt, dass man ihn wiederlegen sollte sagt er: But it doesnt mean that we become hostile to him...and that we forget all his good qualities!!! It's sufficient that he is a muslim and he is an islamic writer - as much as he understood from Islam as I said earlier - (unclear words) ...and he was killed for his calling to Islam and those who killed him were enemies of Islam.
Und er sagt an anderer Stelle :
- We dont know such thing from him! I believe that he was not a scholar! But he has some true words, especially from the period when he was in jail, as if these words are from inspiration..
And what is the benefit of this discussion that Sayyid Qutb or someone else said such and such and such...?!?!?!? What is the purpose of reminding his words to us?"
Shaikh al-Albani said to someone:
"Let Sayyid Qutb alone! We respect this man for his jihad but we does not exaggerate his status and say that he was a writer, he was a man of literature, but he was not a scholar..."
Aber bevor jemand überhaupt sich den Gedanken macht eine Antwort zuschreiben, so soll er, als allererstes Shaykh Abdul Aziz Aal Al Shaykh zum Qutubi erklären, genauso Ibn Jibreen r, Bakr abu Zaid r. und Rabee al Madkhali selbst, da ja seine Worte über das Ende von Sayyid Qutb schon gepostet wurden. Und natürlich nicht zuvergessen Allamah Hamoud ibn Uqla sollte auch zum Qutbi erklärt werden. Womit dann Fauzan und andere ihre Tazkiya von einem Qutubi bekommen hätten.
Barak Allahu feek
(Malcolm X)
(Malcolm X)
Der Bruder BodenderEhre2011 bat mich folgendes zu Posten:
Dies ist eine Fatwaa von Shaykh Bin Baz r. zur Verteidigung von Shaykh Abdul Rahman Abdul Khaliq gegen Rabee al Madkhali
In the Name of Allah, the Most Merciful, the Dispenser of Mercy
Kingdom of Saudi Arabia
Office of the Presidency of Islamic Research and Legal Verdicts
The Office of the General Mufti
From ‘Abdul-’Azeez bin ‘Abdullah Ibn Baaz, to the respected and honourable sons from the callers to Allah – Glory be to Him – in the country of Kuwait, may Allah assist them in that which contains His Pleasure, and increase them in knowledge and Imaan, Ameen.
Salaamun ‘Alaikum wa-raHmatullahi wa-barakaatuhu, to proceed.
Your beneficial letter dated 7th of Rajab 1416 AH has reached me, may Allah reach you to the rope of guidance and the ability. And all that you have mentioned in it [the letter] was known, particularly what you mentioned regarding the book of ash-Sheikh Rabee’ bin Haadi Madkhali, and what he mentioned regarding his eminence ash-Sheikh ‘Abdur-Rahmaan ‘Abdul-Khaaliq, and what you also mentioned about his eminence ash-Sheikh ‘Abdur-Rahmaan ‘Abdul-Khaaliq, and his vigour in ad-Da’watis-Salafiyah and your criticism of what his eminence ash-Sheikh Rabee’ bin Haadi mentioned about him.
It is my view that you, and his eminence ash-Sheikh ‘Abdur-Rahmaan ‘Abdul-Khaaliq, should continue in Da’wah to Allah – Glory be to Him – upon the Manhaj of Ahlus-Sunnah wal-Jamaa’ah with enthusiasm in that, and encouragement of all the callers amongst you to adhere to the Madhhab of Ahlus-Sunnah wal-Jamaa’ah, and conducting the Da’wah to Allah – Glory be to Him – upon what is evident from the Book of Allah – the Mighty and the Majestic – and the Sunnah of His Messenger – upon him be the Salaah and Salaam – while being heedful of what Ahlus-Sunnah wal-Jamaa’ah has mentioned and maintained, by following the companions of the Messenger of Allah – may the Salaah of Allah and Salaam be upon him, and may He be pleased with them – and the ones who followed their methodology, like the Imaams: Maalik, al-Awzaa’i, ath-Thawri, Ibn ‘Uyainah, Ibn al-Mubaarak, Ahmad Ibn Hanbal, ash-Shaafi’i, Ibn Khuzaimah and others besides them from the Imaams of Sunnah – May Allah have mercy upon them. And upon the methodology, those who came after them from Ahlus-Sunnah, like Sheikh al-Islaam Ibn Taymiyah and his student Ibn al-Qayim, al-Haafidh Ibn Katheer, and those who came after them from the Imaams of Sunnah, like ash-Sheikh Muhammad bin ‘Abdil-Wahhaab and his students, and his followers from Ahlis-Sunnah, and to turn away from whatever besides it.
And it [similarly] includes bringing about unity, to aid the Sunnah, to cooperate upon righteousness and piety, and to enrage the people of innovation, to halt them at their limits, and to expose their false madhaahib [pl. of Madhhab], that are contradictory to that which is evident from the Book and the Sunnah and the Manhaj of the Salaf of the Ummah. May Allah guide you all to the right path, and may He bless you in your struggle, may He increase you in your understanding of His religion, may He aid with you His party and the callers to Him, and may He humiliate the enemies of Islaam through you, indeed He is the most Generous and the most Bountiful.
And as for ash-Sheikh Rabee’, then I shall write to him and advise him Inshaa`Allah. We ask Allah for ourselves, you and him, guidance and forgiveness from [all] possibilities of going astray due to trials, and [we ask Allah for] the ability to [do] all good, indeed He is the most Generous and the most Bountiful.
Was-Salaamu ‘Alaikum wa-raHmatullahi wa-barakaatuhu
General Mufti of the Kingdom of Saudi Arabia
And the Head of the Council of Major Scholars
And the Office of the Presidency of Islamic Research and
Legal Verdicts
Fatwa No.: 1928/خDated: 11/9/1416 AH
Zusammenfassung:
- Bin Baz r. bittet Shaykh Abdul Rahman Abdul Khaliq dazu auf seine Dawah zu Allah und dem Manhadj der Ahlu Sunnah weiterzuführen und die Prediger dazu zuermutigen sich an den Madhab der Ahlu Sunnah zuhalten. Sich an Quran wa Sunnah zuhalten und der Methode der Sahaba und der Gelehrten der Ahlu Sunnah zuhalten.
- Und er sagt, dass er Rabee al Madkhali schreiben wird um ihn zuberatschlagen.
![]()
Selam Aleykum,
Those who claim to be Salafi (engl. Untertitel)
Hat der Shaykh die 10 Merkmale dieser Gruppe veröffentlicht?
Wo ist die Teilübersetzung von BodenDerEhre2011??
wsalama
Geändert von Mohammed Isa (14.03.2012 um 17:28 Uhr)
(Malcolm X)
(Malcolm X)